Cenderawasih

Foto saya
kota kinabalu,, Sabah, Malaysia
Suka pada dunia korporat-membuatkan diri lebih matang. Suka pada Pengcapan awam-membuatkan minda terbuka menerima pandangan. Suka pada seni sastera-membuatkan dalaman perasaan diluahkan dalam pancaran tersirat. Pemilik hati yang bergelar HambaNYA.

Ahad, 17 Februari 2013

Mari Berniaga! Tidak Rugi.

Siapa yang tidak mengenali isteri Rasululullah S.A.W, Siti Khadijah Binti Khuwailid. Beliau berketurunan Bani Abdul Uzzah bin Qusai Bin Kilab. Seorang wanita yang anggun, dan pasti tinggi aura pesonanya.,juga bijak menjalakan perniagaan membuatkan ramai pemuda yang tertarik padanya, sehinggalah Allah aturkan jodohnya bersama pemuda yang cukup disayangi ramai, Muhammad. Tiada penghalang bahgia walau berbeza umur.

Perniagaan satukan dua jiwa..

Apa perkaitan dengn entri kali nie? :) saya nak jadi busineswoman lah..:) kalau nak thu, dulu memang x pandang langsung dengn sgala bnda usahawan nie..kalau nampk jer perkataan usahawan atau niga..alahai....pandang sebelah mata pun tidak..huhu..teruknyer kan...

pernah terfikir :  dan sampai bilakah aku menumpang duit manusia? dan sampai bilakah makan duit orang tua? dan sampai bilakah ? 

Dengan secara tiba.

2013! hasrat besar nak niaga macam2..dalam fikiran..da berputar ligat da nie nak niaga itu, nak niaga ini..jauh disudut kotak akal, selalu terfikir nak jadi macam Siti Khadijah..bijak niaga, anggun, punya aura muslimah..manusia boleh berubah..:) itulah salah satu sebab aku nak niaga.. Wanita jagn pandang sebalh mata noh....

Paling utama :
Berniaga ni juga dapat dekatkan diri kita padaNya..Allah yang mencipta rezeki..mencipta segala yang terkandung di bumi. DenganNYA kita datang, denganNYA juga kita kembali. Niaga ni adalah darah daging.Punca duit datang..:) Memang akan berlaku bermacam dugaan dan nikmat, dan dari sinilah kita belajar apa itu muhassabah, hikmah, rezeki...:) Percayalah!




dan saya............saya akan berniaga sambilan sahaja. Pelajaran masih diutamakan.

Wanita sentiasa punya aura mutiara. Tertutup sopan  dalam cangkerang  sendiri.
 Hanya dimiliki ia pada siapa yang layak.

Moga Allah berkati rezeki ini..amen.

Tiada ulasan: