Cenderawasih

Foto saya
kota kinabalu,, Sabah, Malaysia
Suka pada dunia korporat-membuatkan diri lebih matang. Suka pada Pengcapan awam-membuatkan minda terbuka menerima pandangan. Suka pada seni sastera-membuatkan dalaman perasaan diluahkan dalam pancaran tersirat. Pemilik hati yang bergelar HambaNYA.

Sabtu, 26 Januari 2013

SULUNG!

Sulung...apa pndapat awk, kamu dan sesiapa shaja yg bergelar sulung...alahai, anak pertama..:)  best x? aishh..mestilah best....kita lah bukti percintaan kedua ibu bapa kita..kita lah yang pertama dapat apa sahaja yang kita inginkan..kitalah yang merasa awal/makan garam dulu dari adik2 kita, pemikiran pun cpat matang..sikap pun ala2 macam bos...pendek kata..memng best..:)

" tanggungjawab bnyak lah.." -  alah..biasalah..dalam hidup..tanggungajwab dan bebanan tu satu perkara biasa....kalau kita dapat atasi, alhmdulillah....'x boleh jadi contoh kat adik2?" haa..ni lah msalah yg selalu saya dengar...kalau sulung ni, kita jadi baik jerr..x boleh silap..sebb dia lah yang menjadi contoh kat adik2..

-jawapan saya  mudah. Setiap manusia sebenrnya dilahirkan untuk mnjadi yng terbaik..termausklah mnjadi khalifah untk pimpinan diri dan msyarakat..kalau da x boleh pimpin/ bagi contoh kat adik2..mcm mna nak pimpin diri sendiri..akhirnya terumbang ambing lah diri  tiada hala tuju..x boleh2..dalam hidyp kna ada prinsip..:) ! 


jadi..jangan nak beralah/berapis-lapis alasan anak sulung ni x best...Ciptaan Yang Maha Agung cukup indah-alhmdulillah..pasti ada hikmah kenapa kita dipilih dalm kalangan 'anak sulung'..jawapan pasti pada anda sendiri yng bergelar SULUNG..;)


Aku bersyukur aku anak SULUNG!


Sulung : tudung berwarna oren.
Kedua : Berbaju ungu(lelaki)-khalid-
Ketiga : Lelaki - Nabil-
Bongsu : Tdung berwarna Pink - Anis Suraya- 

  

Tiada ulasan: